BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 13, 2011

this is we called LIFE :)

heyya peeps !

alhamdulillah. masih dapat meneruskan kehidupan ni dengan izin Allah S.W.T. :) setiap orang ada masalah dalam hidup diorang. the same things happened to me. kadang-kadang tak tertahan dek hati ini sbb dah terlalu bersabar. kadang-kadang memang rasa nak mengalir je. tapi bilang pada hati bahawa ini dugaan Allah. Alhamdulillah, hati mendengar rintihan tu dan terus bersabar. bersabar melayan kerenah manusia.



bukan nak ckp ape tapi kerenah manusia buat aku geram, sedih, marah, bahagia, gembira and all these feelings mixed together in my heart. i still dont know, sometimes words made me hurts a lot. even for some people, they think that those words are words only but not for me. sorry guys. i admit that im not a person with strong heart. haha. 

ada makhluk Allah. aku tak tau nak describe dia macam mane. mudah melenting dan marah bila ada masalah. tak salah nak lepaskan marah tu tapi biar bertempat. aku dah banyak bersabar. tak tahan kadang-kadang. sebab benda tuh, aku pulak yang nak lepas marah aku kat orang lain. please la sayang ye. saya tau anda marah tapi situasi anda juga bolehhh buat sy marah. grrr. :( tak pasal-pasal orang lain jadi mangsa aku. 

lagi satu. aku tahu Allah kurniakan perasaan cinta dan sayang. im admit i also have the love ones. tapi tak payah la sibuk-sibuk nak komen ape-ape. setiap orang ade taste die macam mana kan. syukur dengan apa yang kita anda. pastu kan. haha. banyak benda aku nak bebel. dah lama dah simpan dalam hati beku ni. nak je luah kat semua orang. if la ada orang tu luah masalah kat kite. kite mesti la pikir positif sikit. kita sepatut pikir kite ni bertuah sebab orang tuh bagi kepercayaan kat kite sbb tuh die share problems kan. ni yang hang duk tunjuk muka menyampah buat pe? pastu siap post kat status segala bagai lagi. tolong la respect orang yg luah mslh tuh siket. haiiyaaa! 

lastly. aku mampu berserah serta tawakal padamu ya Allah. amiinnn. :)



next, nak share benda happy ! bile cuti je. rutin harian jadi driver dan suri rumah. tak kisah yang tu. yang penting dapat ternak lemak sebab dapat makan semua yang aku ngidam. macam orang ngandung. :) 

TAPI kan! ada satu benda buat aku happy sesesaaangggattt. heee. :)

he told me these : 
i'm not a boy, i'm a man..

a boy can leaves their girl, but a man can't live without their women..

cair gileeerrr hati aku dengar. ye. dia lah tempat aku luah segala benda dan dia lah tempat aku bergantung harapan sayang. sometimes angry creeps into my heart and he will be the one that teach my heart to calm. :)
tqvm. 

he also reminds me this :


sesungguhnya luaran itu tidak penting. yang penting dalaman. ingat Allah S.W.T. sentiasa. dia selalu pesan. :) 

ada lagi satu good news. makcik aku dah selmat deliver baby. hee. baby boy. taktau lagi nama ape. comelll saannngggggatttt ! 

nah tengokkk. :)

oke lah. dah cukup. hee. dah takde idea. 
till then. bye.


remember always :)

No comments:

Post a Comment